Ако помните най-класическите години на японската футболна поредица Pro Evolution Soccer (PES), значи сте имали наистина щастливо детство. Става дума за първото десетилиетие на настоящето хилядолетие, което видя култови заглавия като PES 4, PES 5 и PES 6. Това бяха наистина класически игри, които радваха милиони геймъри по цял свят. И докато другата голяма поредица - FIFA се радваше на ексклузивни права за лиценза на отбори и играчи, то общото мнение беше, че от геймплей гледна точка PES е крал. Това, което грабна играчите бе фактът, че в поредицата на KONAMI играта на терена бе далеч по-флуидна, а головете много по-трудни за отбелязване. В PES нямаше “заучени” положения, които позволяват на геймърите да вкарат от корнер или от центъра, както е в някои версии на FIFA. Реализимът и финесът бяха уникални за времето си и е трудно да се опише разликата, ако не сте опитвали и двете игри. Продажбите в онези времена отразяваха всичко това. През 2007 г. японската футболна поредица продава 6,55 млн. копия срещу 6,37 за FIFA, разработена от канадската дивизия EA Vancouver.
Следващото десетилетие обаче, бе белязано от възход на поредицата на EA Games. Благодарение на силния си маркетинг и лицензите на отбори и лиги, FIFA малко по малко се превърна в доминантната футболна игра. Дотолкова, че разликите в закупените копия са потресаващи. FIFA 18 регистрира цели 16 млн. бройки срещу едва 900 хил. за PES.
Но, както може би знаете, алчността на EA Games е пословична и това добре се вижда не само във FIFA, но и в други техни заглавия. Много често в техните игри, играчите трябва да плащат допълнително за нови нива, скинове, мисии и прочее. Нещо, което нарани много поредицата Star Wars Battlefront например. А колкото до самата FIFA - всяка година сякаш промените в геймплея ставаха все по-скромни и дори един от изпълнителните директори на EA веднъж спомена, че се обмисля идеята играта да започне да се пуска веднъж на няколко години, като феновете само ще плащат за новите състави и играчи. Това е сценарий, който би бил перфектен за EA. Те ще получават пари само за да обновяват базата с данни и ще пускат нова игра на всеки няколко години. А в същото време всичките им нови идеи с купуването на играчи, монети и т.н. и геймплей, който е изпълнен с бъгове, безкрайно дразнят играчите от старата школа, които и без това нямат навика да плащат за подобни добавки, но гледат с носталгия към времената, когато продуките на EA бяха полирани и добре изпипани.
В резултата на всичко това, сякаш в последната година чашата преля и феновете започнаха да поглеждат към другата футболна поредица, която в последните 6-7 години бяха забравили. И истината е, че това, което повече от тях откриха, ги изненада приятно. Да, в Pro Evolution Soccer 2019 все още няма пълен лиценз на отборите и техните емблеми, както и първенствата, в които се подвизават, но отново това, което е най-важно, е на едно изключително високо ниво - геймплей и реалистично пресъздаване на физичните закони на виртуалния терен. Погледнете сами:
eFootball PES 2020
Сега изглежда, че разработчиците от KONAMI са още по-устремени да си върнат още малко от изгубената територия в сърцата и умовете на геймърите с новото си заглавие, което ще носи официалното име eFootbal PES 2020. От японската фирма вече обявиха, че са придобили правата за Байерн Мюнхен, Барселона и Манчестър Юнайтед, а през тази седмица стана ясно, че и с Ювентус е сключено партньорство, което дори е ексклузивно. Това ще рече, че във FIFA 20 един от най-големите отбори в момента, в който се подвизава и една от двете мега-звезди на световната сцена, ще се нарича Piemonte Calcio. И докато това едва ли ще събори EA и плановете им за FIFA 20, определено отзвукът от сделката се превърна в голямата новина през тези дни, редом с трансфера на Матайс де Лихт в Юве. Още по-любопитен е и фактът, че PES 2020 спечели наградата на критиците за “Най-добра спортна игра” на последно E3 изложение. По всичко личи, че това, което се задава, е може би най-добрата футболна симулация, правена някога. Ето какво може да очакваме:
По-добра динамика в късите пасове
KONAMI иска да промени динамиката на начина, по който се движи топката между отделните футболисти на терена. Вече ще е малко по-трудно да се преодолее съперника като просто се натиска бутона за пас. Ще се иска повече прецизност и точност като позиция и уменията на самите футболисти ще играят важна роля в това.
Подобрено първо докосване
В играта са добавени нови анимации за първо докосване на топката и самият дрибъл с нея е далеч по-изпипан.
Движение и позициониране на съотборниците
В PES изкуствения интелект винаги е бил на силно ниво и самото движение на другите играчи определено се подобри през годините. Сега те много по-често ще търсят да получат извеждащ пас на ръба на засадата или да се позиционират в празните пространства между защитниците.
Подобрени графика и прилика с играчите
За тази цел част от футболистите ще минат специален 3D скенер и както се вижда крайният резултат е страхотен. Дори татуси, белези и прически са пресъздадени почти перфектно.
С наближаването старта на сезона се задава и поредният сблъсък между PES и FIFA. И проблемите, които някои геймъри имат с PES са ясни, но те са и лесно преодолими. Липсата на лиценз и истински имена се преодолява с неофициален пач, който излиза до седмица след пускането на играта и добавя почти всички големи първенства, играчи, отбори и емблеми.
А другият е самата сложност на играта - да, тя е по-различна от аркадния стил на FIFA. В PES е далеч по-трудно да се отбележи гол, да се получават извеждания или комбинации, но когато е успешно си струва и крайният резултат е наистина задоволителен и доставя наслада на окото. Изглежда, че намериянията на KONAMI са ясни - те искат да възродят поизгубената си поредица и може би PES 2020 е стартът на тази нова ера сред футболните симулации.
Призоваваме ви да пробвате и двете игри и сами да прецените за вас си. В крайна сметка в конкуренцията се ражда качеството, от което печелим само ние като играчи. Надявам се, че в някое бъдеще време ще бъдат премахнати и тези абсурдни ексклузивни права, за да може почитателите и на двете футболни симулации да се наслаждават на любимите си отбори в любимите си игри.
samo levski
Отговори 0 0