Ако сте геймър, който обожава футболни симулации, може би сте наясно, че от няколко години индустрията изпитва сериозни проблеми що се отнася до качеството на игрите, които излизат на пазара.
Последните няколко издания на FIFA търпят сериозни критики от собствените последователи на играта - нереалистичен геймплей, бъгове и други проблеми са сериозни пречки за едно приятно изживяване. А PES или както вече играта е преименувана eFootball, завинаги изчезва в настоящия си формат. От края на 2021 г. тя се превръща в т.нар. free to play live service. Играта ще е безплатна, но играчите ще имат на разположение едва осем отбора и ще трябва да си купуват следващи клубове и футболисти с истински пари.
По всички личи, че моментът е перфектен за нов продукт, който да счупи хегемонията и да поднесе нещо ново на феновете, зажаднели за една сносна футболна симулация. Същото мислят и създателите на UFL, които целят точно това. Без съмнение амбицията им е огромна, а задачата пред тях изключително трудна. В тази статия ще научите всичко, което се знае до момента за тази игра включително позитивите и негативите, които я съпътстват.
Какво е UFL?
UFL е първият опит от This Is Football 2005 насам за европейско студио да пробие на футболния гейминг пазар. Тя ще може да бъде свалена безплатно и разработвана от компанията Strikerz Inc., чийто основател е беларусина Юджийн Нашилов. Централният офис се намира в Минск.
Нашилов описва себе си като запален геймър, който по подобие на милиони други е недоволен от продукта, който предлагат EA Sports и Konami:
"Футболните видео игри са на пазара повече от 25 години. Но смятам, че модерните симулации не иновират: през последните години те едва успяват да смогнат с модерните трендове в гейминга, механиките на игрите и бизнес моделите. Феновете се оплакват от години."
За разлика от други отчаяни геймъри Нашилов решава да направи нещо по този въпрос. Предстоящото излизане на UFL е плод на пет години работа, проучване и тежък труд. Проектът стартира през 2016 с една единствена цел:
"Всичко, което научихме ни мотивира да създадем чисто нова игра, такава каквото ще надхвърли очакванията на играчите за перфектна футболна симулация."
Създаването на перфектната футболна симулация звучи като непосилна задача, но трябва да отбележим, че ако не друго поне беларусина е амбициозен в целите си.
Позитивните страни на UFL
Първият и очевиден проблем пред новата игра е този с лиценза за играчите, имената и емблемите на клубовете. От години правата се държат от EA Sports и както се досещате, те трудно ще пуснат кокала, който им носи милиарди долари. Идеята на създателите на UFL е да представят продукт, който едновременно е различен и също разрешава проблема с лицензирането на отборите. Според Нашилов списъкът с виртуални футболист ще включва 5000 истински състезатели, а всеки геймър сам ще си създава клуб с ново и оригинално име и ще се надпревара с хиляди други съмишленици по цял свят онлайн. По всичко личи, че играта ще е хибрид между FIFA Ultimate Team Mode и Football Manager. Геймърите ще градят отбори от нулата, ще правят трансфери, ще оформят тактики и ще мерят сили със съперници от различни точки на планетата.
Играта е написана на енджина Unreal, който е един от най-добрите в индустрията и трябва да признаем, че визуално изглежда страхотно. За жалост, все още не са налични геймплей кадри и можем само да гадаем колко реалистични ще са виртуалните футболни мачове. С всички тези обещания и амбициозни идеи на екипа, имаме ли причини за притеснение за новия футболен симулатор?
Потенциалните негативни страни на UFL
Както може би вече се досещате, фактът че новата игра ще е безплатна, най-вероятно значи, че и тя ще попадне в капана на Pay-to-win модела. Или казано с други думи ще генерира приходи от микротранзакции, където играчите, които платят най-много ще имат най-добрите отбори.
Нашилов настоява, че това няма да е така. Централната мантра на UFL е Free to play ("Честна игра"), където добавките за които ще се плаща са козметични и няма да влияят на представянето на отборите:
"Това е един от нашите основни принципи. Ние вярваме, че успехът на нашите играчи не трябва да зависи от покупките в играта или от паричните дарения, а от техните умения, опит и майсторство. Никога няма да ви се налага да купите каквото и да е за да сте конкурентоспособни на другите играчи."
Думите му са обнадеждаващи, но гейм индустрията от дълги години има печалната слава на такава в която нарушени обещания и в някои случаи лъжи, са нормата. Тук оставаме скептични, докато не се сдобием с копие от UFL.
Трябва да и отбележим, че на този етап няма планове за играта да излезе на PC. Засега симулаторът е планиран за PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X and Series S. Според студиото дори не ясна официалната дата на която ще излезе UFL. Централен фокус остава играта в мултиплейър и не е напълно ясно дали ще може да играете офлайн.
Когато теглим чертата, трябва да признаем, че проектът изглежда надежден и ако изпълни всичко, което ни обещават създателите, не е изключено да успее да детронира големите играчи на пазара. Но нужните съставки трябва да са там - страхотен геймплей, липса на pay-to-win система и пленяваща международна лига със стотици хиляди играчи.
Първи трейлър от играта може да видите тук:
Изненадан съм, че още не сте писали статия и за отбора, спонсориран от UFL - Хаштаг Юнайтед. Мисля, че ще е интересна тема, с която повечето читатели няма да са запознати.
Отговори 0 0